Diplomiranje na Magistrskem študijskem programu II. stopnje "Pravo"

I. POSTOPEK PRIPRAVE IN ZAGOVORA ZAKLJUČNEGA DELA NA ŠTUDIJSKEM PROGRAMU 2. STOPNJE urejajo:

II. IZBIRA TEME ZAKLJUČNEGA DELA

1. Študent Magistrskega študijskega programa 2. stopnje prijavi temo zaključnega dela po vpisu v zaključni letnik, vendar najkasneje v prvi polovici zadnjega semestra zadnjega letnika študija. V kolikor študent v roku dveh let od zaključka  zadnjega letnika ne bo zagovarjal teme zaključnega dela, se mu lahko v primeru spremembe študijskega programa določijo nove obveznosti, ki jih bo moral opraviti pred zaključkom študij.

2. Študent izbere temo zaključnega dela na podlagi razpisanih tem zaključnih del ali po lastni presoji.
TEME ZAKLJUČNIH DEL

ROK ZA IZDELAVO ZAKLJUČNEGA DELA

Rok za izdelavo in oddajo zaključnega dela na študijskem programu druge stopnje je eno leto od dneva izdaje sklepa o zaključnem delu. Rok se navede v sklepu o zaključnem delu.

PODALJŠANJE ROKA VELJAVNOSTI TEME

Študent lahko pred potekom roka za izdelavo zaključnega dela, določenega s sklepom o zaključnem delu, v referat vloži vlogo za podaljšanje roka veljavnosti teme. Podaljšanje roka veljavnosti teme je mogoče podaljašati z vložitvijo vloge za podaljšanje roka veljavnosti teme in sicer za največ eno leto, na osnovi utemeljenih razlogov na podlagi presoje aktualnosti teme.
Če študent do roka za izdelavo zaključnega dela ne odda zaključnega dela in pred potekom roka prav tako ne odda vloge za podaljšanje veljavnosti teme, referat izda sklep o zaustavitvi postopka, študent pa mora pričeti postopek za prijavo nove teme zaključnega dela, ki je po vsebini lahko enaka predhodno odobreni temi, v kolikor še ni bila dodeljena drugemu študentu.

SPREMEMBA TEME ZAKLJUČNEGA DELA - SPREMEMBA NASLOVA

Kandidat, mentor ali somentor lahko med pisanjem zaključnega dela predlagajo spremembo naslova odobrene teme. Če ostane pretežni del vsebine teme nespremenjen, potrdi spremembo naslova predstojnik katedre, oddelka oz. inštituta ali vodja študijskega programa in pristojni prodekan, hkrati pa kandidat s posebnim obrazcem Prijava spremembe teme zaključnega dela - sprememba naslova o tem obvesti pristojni referat, ki vodi evidenco odobrenih tem zaključnih del.

SPREMEMBA TEME ZAKLJUČNEGA DELA - SPREMEMBA MENTORJA/ SOMENTORJA

Če se med pisanjem zaključnega dela pojavi utemeljen razlog, ki kaže na to, da sodelovanje med mentorjem (somentorjem) in kandidatom ne bo več mogoče ali kadar predvideni mentor ali somentor prenehata sodelovati s fakulteto, imata kandidat in mentor (somentor) pravico zahtevati spremembo. O tem pisno obvestita pristojni referat in predstojnika katedre, oddelka oz. inštituta ali vodjo študijskega programa, ki lahko v dogovoru s pristojnim prodekanom potrdi zamenjavo mentorja ali somentorja na ustreznem obrazcu Prijava spremembe teme zaključnega dela – sprememba mentorja ali/in somentorja. Kadar kandidat enostransko odstopi od prijavljene teme in/ali dodeljenega mentorja, mora o tem pisno obvestiti mentorja in pristojni referat.

1. Študent prijavi temo zaključnega dela na posebnem obrazcu za prijavo teme – Prijava teme zaključnega dela. Študent odda pisno prijavo teme s soglasjem mentorja in morebitnega somentorja, ki ga mora izpolniti in podpisati mentor (in somentor). Obrazcu za prijavo teme se priloži "dispozicija zaključnega dela", ki naj praviloma vsebuje (6. člen Pravilnika o postopku priprave in zagovora zaključnega dela na študijskih programih prve in druge stopnje Univerze v Mariboru):

  1. naslov,
  2. opredelitev oz. opis problema ter raziskovalna vprašanja, ki so predmet zaključnega dela,
  3. cilje in teze,
  4. predpostavke in omejitve,
  5. predvidene metode,
  6. predvideno strukturo poglavij (kazalo),
  7. seznam predvidene literature in virov.

2. Študent odda izpolnjen in podpisan obrazec Prijava teme zaključnega dela z dispozicijo v Referat za študentske zadeve v času uradnih ur.

3. Študent prejme po pregledu obrazca Prijava teme zaključnega dela Sklep o zaključnem delu s potrditvijo teme in naslovom zaključnega dela, mentorja ter z rokom za izdelavo in oddajo zaključnega dela.
 

III. PRIPRAVA IN ZAGOVOR ZAKLJUČNEGA DELA

Študent pri izdelavi zaključnega dela upošteva Navodila za izdelavo zaključnega dela Senata Pravne fakultete Univerze v Mariboru.

JEZIK IZDELAVE ZAKLJUČNEGA DELA
  • Zaključno delo mora biti jezikovno korektno.
  • Študent pripravi zaključno delo v slovenskem jeziku s povzetkom v tujem jeziku. Jezik zagovora zaključnega dela je slovenski.
  • Zaključna dela v tujem jeziku morajo biti pripravljena tako, da ustrezajo stroki ter določilom iz tega pravilnika.
  • Zaključno delo, izdelano v tujem jeziku, mora vsebovati:
    - naslov zaključnega dela v slovenskem in tujem jeziku,
    - razširjen povzetek v slovenskem jeziku, ki mora obsegati najmanj 5 % celotnega dela (zajemati mora vsebine od prvega do zadnjega poglavja, brez seznama literature in virov ter prilog).
  • Tuji jeziki, v katerih lahko študent Univerze v Mariboru izdela zaključno delo, so vsi uradni jeziki Evropske unije. Članica lahko za posamezne študijske programe ali za skupino študijskih programov omeji nabor tujih jezikov, v katerih lahko študent izdela zaključno delo.
     
ODDAJA IN EVIDENTIRANJE ZAKLJUČNEGA DELA

Pogoj za oddajo zaključnega dela je izpolnjen v primeru, če je študent do oddaje zaključnega dela opravil vse ostale s študijskim programom predpisane študijske obveznosti razen zagovora zaključnega dela.

1. Študent ob zaključku izdelave zaključnega dela odda v Referat za študentske zadeve:

2. Študent mora oddati elektronski izvod celotnega zaključnega dela za objavo v sistemu e-diplom (DKUM - Oddaja študentskih del). Ta postopek je urejen v Navodilu o pripravi in oddaji elektronske oblike zaključnik del ter Navodilu o preverjanju podobnosti vsebine elektronske oblike zaključnega dela z drugimi deli.

Študent hkrati odda tudi Izjavo o avtorstvu zaključnega dela (priloga 6) in Izjavo o objavi osebnih podatkov (priloga 7), s katerima potrjuje, da je zaključno delo rezultat njegovega samostojnega dela, da na univerzo neodplačno, neizključno, prostorsko in časovno neomejeno prenese pravico shranitve avtorskega dela, pravico reproduciranja ter pravico ponuditi zaključno delo javnosti na svetovnem spletu preko DKUM. Študent obe izjavi natisne in podpiše. Izjava o avtorstvu  zaključnega dela (priloga 6) se vključi v elektronski izvod zaključnega dela, izjava o objavi osebnih podatkov pa se arhivira v mapi študenta/diplomanta. V kolikor študent odda zaključno delo tudi v trdo vezani tiskani obliki, mora biti v tiskani in elektronski izvod vezana tudi Izjava o istovetnosti tiskane in elektronske oblike zaključnega dela (priloga 6a).

Pri oddaji trdo vezane tiskane oblike zaključnega dela v pristojnem referatu preverijo, če sta izjava o avtorstvu zaključnega dela in izjava o istovetnosti tiskane in elektronske oblike zaključnega dela študija vezani v zaključno delo in če je delo ustrezno oddano v elektronski obliki v DKUM. Referat študentu po oddaji končne verzije zaključnega dela onemogoči naknadno oddajanje nove verzije zaključnega dela v DKUM. Ob zaključevanju študija referat študentu omogoči izpolnjevanje Ankete o zadovoljstvu s študijem. Izpolnjena anketa je obvezna pred izdajo potrdila o diplomiranju/magistriranju.

3. Poročilo detektorja podobnih vsebin, v katerem je zajetih 95% enakih povedi iz drugih dokumentov. Natisniti je potrebno le uvodno besedilo s seznamom podobnih del (približno 2 strani).
Več o tem najdete na spletni strani Digitalne Knjižnice Univerze v Mariboru. Rektor Univerze v Mariboru je na podlagi 287. člena Statuta UM izdal Navodilo o postopku ugotavljanja plagiatorstva št. N 8/2013-526 NP.

4. Študent mora pred zaključkom študija oz. najkasneje na dan diplomiranja vrniti vso izposojeno gradivo in poravnati finančne obveznosti do Knjižnice Mirka Ilešiča Pravne fakultete Univerze v Mariboru, za kar prejme potrdilo o poravnanih obveznostih do Knjižnice Mirka Ilešiča Pravne fakultete Univerze v Mariboru, ki ga predloži Referatu za študentske zadeve.

Študentu, ki ne predloži naštetih obrazcev Izjavo o ustreznosti zaključnega dela, Potrdila o poravnanih obveznostih do Knjižnice Mirka Ilešiča Pravne fakultete Univerze v Mariboru, Poročila detektorja podobnih vsebin, Izjavo o avtorstvu zaključnega dela, Izjavo o objavi osebnih podatkov, v kolikor študent odda zaključno delo tudi v trdo vezani tiskani obliki, mora biti v tiskani in elektronski izvod vezana tudiIzjava o istovetnosti tiskane in elektronske oblike zaključnega dela (priloga 6a), se ne izda Potrdila o diplomiranju.

ZAČASNA NEDOSTOPNOST ZAKLJUČNEGA DELA

Vsebina zaključnega dela je lahko zgolj izjemoma začasno nedostopna zaradi naslednjih razlogov:
- zaščite poslovnih skrivnosti,
- zaščite rezultatov zaradi uveljavljanja pravic intelektualne lastnine,
- zagotavljanja varnosti ljudi in narave,
- varovanja tajnih podatkov.

1. Mentor in študent pisno prošnjo za odobritev začasne nedostopnosti zaključnega dela pred oddajo elektronske ali elektronske in tiskane oblike dela naslovita na dekana članice. Prošnja mora vsebovati utemeljitev razloga za začasno nedostopnost vsebine zaključnega dela in predlog glede trajanja začasne nedostopnosti. Prošnji morajo biti priložena tudi ustrezna dokazila.

2. Dekan članice lahko prošnji ugodi in izda sklep o začasni nedostopnosti vsebine zaključnega dela s katerim določi trajanje začasne nedostopnosti. Nedostopnost zaključnega dela stopi v veljavo z datumom zagovora in ne sme biti daljša od 3 let od zagovora. V primeru, da prošnji ne ugodi, izda sklep o zavrnitvi. Odločitev dekana je dokončna. Sklep, s katerim dekan članice prošnji ugodi ali jo zavrne, se vroči študentu, mentorju in pristojnemu referatu članice ter priloži elektronskemu ali elektronskemu in tiskanemu izvodu zaključnega dela.

3. V obdobju, v katerem je vsebina zaključnega dela v elektronski obliki nedostopna, so v DKUM javnosti vidni le bibliografski podatki o delu, v programski opremi za preverjanje podobnosti vsebin pa je delo označeno kot »zasebni vir«.

4. Začasno nedostopnost elektronske ali  elektronske in tiskane oblike zaključnega dela zagotovi knjižnica članice UM in UKM kot prejemnica obveznih izvodov publikacij, in sicer po prejemu elektronskega ali elektronskega in tiskanega izvoda zaključnega dela. Začasna nedostopnost elektronske oblike zaključnega dela se zagotovi v DKUM. Zaključno delo mora biti nedostopno do datuma, ki je določen v sklepu dekana članice.

ZAGOVOR ZAKLJUČNEGA DELA

Po oddaji zaključnega dela, mentor določi datum zagovora. Študent po pošti prejme sklep o imenovanju komisije za zagovor zaključnega dela. V sklepu o imenovanju komisije za zagovor zaključnega dela se določi datum, kraj in jezik zagovora zaključnega dela. Pred zagovorom se sklep javno objavi.

Možna je samo ena ponovitev zagovora zaključnega dela. Če zagovor tudi v drugem poskusu ni uspešen, mora študent v skladu z določili tega pravilnika pričeti postopek prijave nove teme zaključnega dela.

Po objavi zagovora je študent dolžan izpolniti Anketo o zadovoljstvu s študijem. Izpolnjena anketa je obvezna za zaključek študija.

Zapisnik o zagovoru zaključnega dela je dokument, ki v primeru zaključka študija z zaključnim delom omogoča promocijo diplomanta v doseženi strokovni naslov in podelitev diplome.

Pridobljen strokovni naziv:
magister prava / mag. prav.