Navodila za oddajo prošenj na Komisijo za študijske zadeve Senata PF UM

Komisija za študijske zadeve PF UM vloge študentov obravnava v skladu z Navodili za presojo prošenj študentov ter upravičenih razlogov skladno s 85., 121. ter 214. členom Statuta UM.

V celoti so navodila za presojo prošenj objavljena na spletni strani Navodila za presojo prošenj študentov za Komisijo za študijske zadeve PF UM.

Izvedbena navodila za presojo prošenj študentov se uporabljajo za odločanje v naslednjih primerih:

- izjemne odobritve vpisa v višji letnik,
- ponavljanje letnika,
- podaljšanje statusa študenta.


Postopek se začne na pisno prošnjo študenta z oddajo VLOGE. Vloge so dostopne kot priloge tega navodila. Po prejemu vloge, boste s strani računovdstva prejeli račun za izdajo sklepa v višini 18,10 EUR.

Prosimo vas, da ste pozorni na člene, ki navajajo izjemne okoliščine, v katerih ste upravičeni oddati prošnjo, in na navedbo dokazil, ki se upoštevajo kot ustrezna za posamezen upravičen razlog.
K zapisanim razlogom na prošnji morajo biti priložena ustrezna dokazila, saj v nasprotnem primeru navedeni razlogi ne bodo upoštevani pri obravnavi. Obravnavale se bodo samo popolne prošnje, ki bodo prispele v Referat za študentske zadeve v spodaj navedenem roku. Prošnje, ki bodo prispele po tem roku se bodo štele za nepravočasne in bodo s sklepom zavržene!

ROK za oddajo prošenj je naslednji:

  • rok za oddajo prošenj za podaljšanje statusa študenta, pridobitev posebnega statusa študenta, izjemno napredovanje v višji letnik, ponavljanje letnika, spremembo načina študija je do najkasneje 10. 9. 2023.
    Zaradi velikega števila oddanih prošenj v preteklih letih vljudno prosimo študente, da v kolikor obstaja možnost, prošnjo oddajo že prej in ne čakajo na skrajni rok.

Študent naj prav tako odda prošnjo v kolikor še čaka na rezultate izpita in ima razloge za uveljavljanje izjemnih okoliščin. V kolikor bo izpit uspešno opravil in izpolnil vpisne pogoje za morebitno napredovanje v višji letnik, ponavljanje itd. se bo vložena prošnja smatrala za brezpredmetno.

Zasedanje Komisije za študijske zadeve PF UM

- petek, 20. septembra 2024, ob 9. uri!


Prošnja za pridobitev posebnega statusa študenta  je sestavni del Pravilnika o študentih s posebnim statusom na UM oz. Pravilnika o študijskem procesu študentov invalidov UM.

K zazpisanim razlogom na prošnji morajo biti priložena ustrezna dokazila (glej Navodila za presojo prošenj študentov ter upravičenih razlogov skladno s 85., 121. ter 214. členom Statuta UM za vse navedene razloge), s katerimi prošnjo utemeljujete, saj v nasprotnem primeru navedeni razlogi ne bodo upoštevani pri obravnavi. Obravnavale se bodo samo popolne prošnje, ki bodo prispele na fakulteto do zgoraj navedenih rokov.

Prošnje, ki bodo prispele po tem roku se bodo štele za nepravočasne in bodo s sklepom zavržene.

Prošnja (z vsemi dokazili oz. potrebno dokumentacijo) se pošlje po pošti na naslov: Pravna fakulteta, Komisija za študijske zadeve PF UM s pripisom zadeve: npr. prošnja za podaljšanje statusa, Mladinska ulica 9, 2000 Maribor IN na elektronski naslov referat.pf@um.si  kot enoten PDF dokument, ki ga poimenujete s svojim osebnim imenom in priimkom, v zadevo elektronskega sporočila navedite »oddaja prošnje za – pripišite npr. prošnja za podaljšanje statusa,..«.

Vljudno prosimo, da se držita navodila za oddajo prošenj in prošnjo pošljete tako v fizični kot elektronski obliki.


Rezultati Komisije bodo objavljeni v spletnem AIPS-u dne 20. 9. 2024 po 13. uri. Po objavi rezultatov takoj opravite elektronski vpis, vpisni list natisnite in podpišite ter obvezno pošljite na naslov: Pravna fakulteta, Referat za študentske zadeve, Mladinska ulica 9, 2000 Maribor oz. se osebno oglasite v referatu v času uradnih ur.

Zadnji rok za vpis in oddajo vpisne dokumentacije v referat za študentske zadeve PF UM je 27. 9. 2024!

 


PONAVLJANJE LETNIKA

Študent, ki ni opravil vseh obveznosti za napredovanje v višji letnik v istem študijskem programu, lahko enkrat v visokošolskem izobraževanju ponavlja letnik. 

Ponavljanje letnika na prošnjo študenta odobri Komisija za študijske zadeve Senata PF UM, in sicer študentu, ki je:

  • redno sodeloval pri vseh s študijskim programom predvidenih oblikah visokošolskega izobraževalnega dela in
  • opravil obveznosti vpisanega letnika v obsegu vsaj 30 ECTS.

Ponavljanje letnika pa lahko komisija izjemoma dovoli tudi študentu, ki je redno sodeloval pri vseh s študijskim programom predvidenih oblikah visokošolskega izobraževalnega dela in opravil obveznosti v obsegu manj kot 30 ECTS in ne manj kot 15 ECTS vpisanega letnika, če so nastopili upravičeni razlogi, ki po  Statutu UM omogočajo podaljšanje statusa študenta.

POMEMBNO: Prošnjo za ponavljanje letnika morajo oddati tudi tisti študenti, ki izpolnjujejo pogoje za ponavljanje letnika (so zbrali najmanj 30 ECTS vpisanega letnika)! V tem primeru prošnje NI POTREBNO utemeljevati in prilagati dokazil.


IZJEMNI VPIS V VIŠJI LETNIK ter PODREDNO PONAVLJANJE LETNIKA (če so izpolnjeni pogoji za ponavljanje)

Študentu, ki ni izpolnil vseh obveznosti, določenih za napredovanje v višji letnik, lahko Komisija za študijske zadeve Senata PF UM, na njegovo prošnjo, izjemoma odobri vpis v višji letnik. Takšen vpis se lahko odobri študentu, ki obveznosti ni mogel izpolniti iz upravičenih razlogov ter je opravil predpisane obveznosti predhodnih letnikov in obveznosti v obsegu več kot 30 ECTS (torej 31 ECTS in več) vpisanega letnika, če je pričakovati, da bo izpolnil ostale obveznosti.

V kolikor študentovi prošnji za vpis v višji letnik ne bo ugodeno in želi ta letnik ponavljati, mora na Prošnji za izjemno napredovanje v višji letnik označiti točko 6 – »Podredno vlagam prošnjo za ponovni vpis, v kolikor prošnja za izjemni vpis ne bo odobrena«.  V nasprotnem primeru lahko ostanete brez statusa študenta.

POMEMBNO: Pogoji za napredovanje v višji letnik so objavljeni na spletni strani PF UM pod Študij.


PODALJŠANJE STATUSA ŠTUDENTA

Študent, ki želi podaljšati status študenta mora prav tako oddati prošnjo na Komisijo za študijske zadeve, če se lahko sklicuje na katerega od upravičenih razlogov, ki so navedeni v 214. členu Statuta UM.

  • 214. člen Statuta UM

Študentu preneha status študenta v primerih, ki so določeni z visokošolsko zakonodajo, razen študentom tretje stopnje, ki jim preneha status študenta na študiju tretje stopnje, če ne dokončajo študijskega programa v 12 mesecih po zaključku zadnjega semestra.

Študentom vzporednega študija, študentom s posebnim statusom in študentom, ki imajo druge upravičene razloge (bolezen, ki traja najmanj tri mesece v času predavanj ali en mesec v času izpitnih rokov, izobraževanje v tujini, aktivno delo v organih univerze oz. članice univerze ali druge dalj časa trajajoče izjemne razmere, zaradi katerih posamezni študent daljše obdobje ni bil zmožen sodelovati v študijskem procesu), se lahko podaljša status študenta, in sicer za eno leto med študijem ali ob zaključku študija.

Študentke matere, ki v času študija rodijo, in študenti, ki v času študija postanejo očetje, imajo pravico do podaljšanja študentskega statusa za eno leto za vsakega živorojenega otroka.

O podaljšanju statusa študenta odloča pristojna komisija Senata članice univerze na podlagi prošnje študenta. Osebe, ki jim preneha status študenta, obdržijo pravico do opravljanja izpitov in drugih študijskih obveznosti po študijskem programu, po katerem se izobražujejo.


PRIDOBITEV POSEBNEGA STATUSA

Nekateri študenti se srečujejo s posebnimi okoliščinami ali obremenitvami, ki preprečujejo ali ovirajo njihovo polno in učinkovito vključevanje ter sodelovanje v študijskem procesu. Za pridobitev potrebnih znanj in kompetenc ter uspešen zaključek študija so takšni študenti upravičeni do prilagojenih pogojev za izobraževanje.

V skladu s Statutom Univerze v Mariboru študenti, ki zaradi posebnih okoliščin začasno ali ves čas študija potrebujejo prilagojene pogoje za izobraževanje, lahko na Univerzi v Mariboru pridobijo status študenta s posebnimi potrebami in/ali status študenta s posebnim statusom.

Študenti s posebnimi potrebami so:

  • slepi in slabovidni študenti oz. študenti z okvaro vidne funkcije,
  • gluhi in naglušni študenti,
  • študenti z govornimi motnjami,
  • študenti s primanjkljajem na posameznih področjih učenja,
  • gibalno ovirani študenti,
  • dolgotrajno bolni študenti,
  • študenti z motnjami avtističnega spektra in
  • študenti s psihosocialnimi težavami.

Študenti s posebnim statusom so:

  • študenti kategorizirani športniki in trenerji,
  • študenti priznani umetniki in kulturniki,
  • drugi študenti, ki se udeležujejo (področnih) mednarodnih tekmovanj, ter
  • študenti starši do začetka obveznega šolanja otroka.


Postopke v zvezi s študijem urejeta Pravilnik o študentih s posebnim statusom na Univerzi v Mariboru ter Pravilnik o študijskem procesu študentov invalidov Univerze v Mariboru.

Kontaktna oseba za študente s posebnim statusom je Bernarda Pevec, telefon: +386 (0) 2 250 42 44, e-pošta: bernarda.pevec@um.si.

Učitelj tutor za študente s posebnim statusom je red. prof. dr. Suzana Kraljić, e-pošta: suzana.kraljic@um.si.

Nekaj pomembnih informacij najdete tudi na spletnih straneh Društva študentov invalidov Slovenijena spletni podstrani moja.UM ter v knjižici Prijazen študij za študente invalide (priporočila za prilagoditev študjiskega procesa).

Vlogi sta dostopni na spletni strani PF UM: https://www.pf.um.si/studij/studenti-s-posebnim-statusom/

 

Priloge: