35. člen Listine: Varovanje zdravja

 

Številka zadeve

C-160/20

Ime zadeve

Stichting Rookpreventie Jeugd in drugi

Številka ECLI

Sodba ECLI:EU:C:2022:101

Datum zadeve

22/02/2022

Nacionalno sodišče, ki je postavilo vprašanje za predhodno odločanje

Rechtbank Rotterdam (sodišče v Rotterdamu, Nizozemska)

Stranke

Stichting Rookpreventie Jeugd in drugi proti Staatssecretaris van Volksgezondheid, Welzijn en Sport

Področje

Območje svobode, varnosti in pravice; skupna azilna politika; nadzor meje; zavrženje prošnje za mednarodno zaščito

Ključne besede

XXXX - Skupna azilna politika - Skupni postopki  - Priznanje ali odvzem -  Mednarodna zaščita – Direktiva 2013/32/EU –Državljan tretje države –- Status begunca -   Druga država članica -  Prošnja v državi članici -   Nedopustnost prošnje -   Mladoleten  otrok v prvi članici -   Listina Evropske unije o temeljnih pravicah –  Spoštovanje družinskega življenja – Interes otroka – Neobstoj kršitve -   Nedopustnost prošnje  – Direktiva 2011/95/EU –  Obveznost držav članic -   Ohranitev enotnosti -  Družine upravičencev

Vprašanje za predhodno odločanje

„1.      Ali je oblikovanje merilne metode iz člena 4(1) Direktive [2014/40] na podlagi standardov ISO, ki niso prosto dostopni, v skladu s členom 297(1) PDEU (in Uredbo (EU) št. 216/2013) in z načelom preglednosti, na katerem temelji?
2.      Ali je treba standarde ISO 4387, 10315, 8454 in 8243, na katere napotuje člen 4(1) Direktive, razlagati in uporabljati tako, da je treba v okviru razlage in uporabe člena 4(1) Direktive emisije katrana, nikotina in ogljikovega monoksida meriti (in preverjati) ne le s predpisano metodo, ampak da je mogoče ali treba te emisije meriti (in preverjati) tudi na drug način in z drugo intenzivnostjo?
3.      (a)      Ali je člen 4(1) Direktive v nasprotju s temeljnimi cilji te direktive in s členom 4(2) Direktive ter členom 5(3) [FCTC], ker je tobačna industrija sodelovala pri določitvi standardov ISO, navedenih v členu 4(1) Direktive?
(b)      Ali je člen 4(1) Direktive [2014/40] v nasprotju s temeljnimi cilji te direktive, členom 114(3) PDEU, namenom [FCTC] ter členoma 24 in 35 Listine, ker se z merilno metodo, ki je predpisana v njem, ne merijo emisije cigaret s filtrom pri predvideni uporabi, saj se pri tej metodi ne upošteva, da kadilec pri običajni uporabi z usti in prsti večinoma zamaši ventilacijske luknjice v filtru?
4.      (a)      Katero alternativno merilno metodo (in metodo preverjanja) je mogoče ali treba uporabiti, če bo Sodišče:
–        na prvo vprašanje odgovorilo nikalno;
–        na drugo vprašanje odgovorilo pritrdilno;
–        na vprašanje 3a in/ali vprašanje 3b odgovorilo pritrdilno?
(b)      Če Sodišče ne bo moglo odgovoriti na vprašanje 4a: ali gre, če ne bi bilo na voljo nobene merilne metode, za položaj iz člena 24(3) Direktive [2014/40]?“

Odločitev

1.      Člen 4(1) Direktive 2014/40/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 3. aprila 2014 o približevanju zakonov in drugih predpisov držav članic o proizvodnji, predstavitvi in prodaji tobačnih in povezanih izdelkov in razveljavitvi Direktive 2001/37/ES je treba razlagati tako, da določa, da je treba najvišje vrednosti emisij katrana, nikotina in ogljikovega monoksida iz cigaret, namenjenih dajanju na trg ali proizvedenih v državah članicah, ki so določene v členu 3(1) te direktive, izmeriti z uporabo merilnih metod, ki izhajajo iz standardov ISO 4387, 10315, 8454 in 8243, na katere napotuje navedeni člen 4(1).
2.      Pri preučitvi prvega vprašanja ni bil ugotovljen noben element, ki bi lahko vplival na veljavnost člena 4(1) Direktive 2014/40 glede na načelo preglednosti, Uredbo Sveta (EU) št. 216/2013 z dne 7. marca 2013 o elektronski izdaji Uradnega lista Evropske unije in člen 297(1) PDEU v povezavi z načelom pravne varnosti.
3.      Pri preučitvi tretjega vprašanja, točka (a), ni bil ugotovljen noben element, ki bi lahko vplival na veljavnost člena 4(1) Direktive 2014/40 glede na člen 5(3) Okvirne konvencije Svetovne zdravstvene organizacije o nadzoru nad tobakom.
4.      Pri preučitvi tretjega vprašanja, točka (b), ni bil ugotovljen noben element, ki bi lahko vplival na veljavnost člena 4(1) Direktive 2014/40 glede na člen 114(3) PDEU, Okvirno konvencija Svetovne zdravstvene organizacije o nadzoru nad tobakom ter člena 24 in 35 Listine Evropske unije o temeljnih pravicah.
5.      Ob predpostavki, da člena 4(1) Direktive 2014/40 ni mogoče uveljavljati zoper posameznike, mora biti metoda, uporabljena za izvajanje člena 3(1) te direktive, glede na znanstveni in tehnični razvoj ali mednarodno sprejete standarde ustrezna za merjenje vrednosti emisij, ki se sprostijo ob predvideni uporabi cigarete, in mora kot osnovo upoštevati visoko raven varovanja zdravja ljudi, zlasti mladih, točnost meritev, doseženih s to metodo, pa morajo preveriti laboratoriji, ki jih odobrijo in nadzorujejo pristojni organi držav članic iz člena 4(2) navedene direktive.

 

Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the authors only and do not necessarily reflect those of the European Union or the Directorate General Justice and Consumers (DG JUST). Neither the European Union nor DG JUST can be held responsible for them.

Financira Evropska unija. Izražena stališča in mnenja so le od avtorjev in ne odražajo nujno stališč Evropske unije ali Generalnega direktorata za pravosodje in potrošnike (DG JUST). Niti Evropska unija niti DG JUST ne moreta biti odgovorna zanje.